De Mastkop is gefreesd van een aluminium extrusie. De kop wordt gebout aan het mastprofiel d.m.v 4 haakse bouten. De mast is uitgerust met 4 delrin schijven diameter 70mm (grootzeil, kraanlijn, genua 1 & spi 2) en een rvs toggle voor de bakstag. Spibeugel is geintegreerd in de kop d.m.v 2 rvs U bouten om spinnakerblokken te kunnen monteren. De grote mastkop bied de mogelijkheid om verlichting en electronica te monteren. De gaten voor verlichting zijn al voorgeboord en getapt.
Zijwant wordt gemonteerd aan de mast d.m.v rvs schelpen. De schelpen worden inwending gebout aan de mast. De schelpen hebben een groot contactvlak met de mast zodat de krachten over een groot oppervlak verdeeld worden.
Gemaakt van delrin of aluminium met een schijf van diameter 45 mm.
Net onder de kotterstag gemonteerd en kan gebruikt worden voor 2 doeleinden namelijk spiboom ophouder of als val voor de kotterstag.
Z-Spars zalingen system is gemaakt uit 2 componenten:
- twee zijplaten om de krachten gelijkmatig verdelen over het mast profiel.
- een alumininuim staaf welke het mogelijk maakt om de gepeilde zalingen te kunnen monteren.
De staaf is rond om de druk gelijkmatig te verdelen over het mast profiel.
Het systeem is uitgerust met een uniek met een borgsysteem om een veilig en sterk zaling systeem te krijgen.
Gemaakt van derin, the Z Spars zalingeinden zijn ontworpen om schade aan het zeil te voorkomen. De Z Spars zalingeinden zijn uitgevoerd met het unieke klemsysteem om de zalingen aan de stag te bevestigen. Dit systeem maakt het makkelijk om buitenaf de verstaging te trimmen.
Gemaakt van alumininium ontworpen naar de vorm van het zalingprofiel met ronde afwerking om het zeil te beschermen.
Gemaakt van rvs, de vorm is gemaakt om wrijving te voorkomen en de val te beschermen.
Gemaakt van rvs gemonteerd op de mast d.m.v. popnagels op de gewenste hoogte.
Gepositioneerd 75 mm boven het lummelbeslag, Geborgd in het mastprofiel om te voorkomen dat de zeilsleden er uit vallen wanneer het zeil gereefd wordt.
Het lummelbeslag is gepopnageld aan de mast.
Het voorlijkoog van het grootzeil wordt vastgezet met een harp, welke gemonteerd is aan de lummel. Zodat de beweging de van de giek gevolgd wordt door het grootzeil om spanningen te voorkomen. Reefhaak is gebogen om perfecte uitlijning met het reefoog mogelijk te maken.
Het beslag is gepopnageld aan de mast, ontwerp is zo gemaakt dat dit het eerste breekt bij een klapgijp zodat schade aan mast en giek voorkomen wordt.
Gemaakt van aluminium compleet met gaten voor voetblokken en neerhouderbeslag.
De mastvoet blokken kunnen gemonteerd worden met standaard bouten of met wartelende bouten. De standaard zijn speciaal voor de vallen.
De wartelende zijn gemaakt voor de reeflijnen om een pefecte uitlijning te krijgen met de dekorganiser.
Gemaakt van pvc, welke gemonteerd worden om het T-profiel binnen in de mast. Dit maakt het mogelijk om de kabels makkelijk te monteren en klapperen te verkomen.
Verjongde mastkop
- Aluminium casting vastgezet d.m.v. popnagels.
- 1 schijf diameter 60mm.
Nieuw gelagerde voetbkokken EZP
- Schijf diameter 60mm.
- Zwart geanodisserd aluminium.
- Laterale torlon kogels.
- Composiet as lagering.
Spiboomrail traploos verstelbaar
- 25 mm Z spars X track verstelbaar.
- 2 aluminium clamcleats.
- 2 PVC eindstops.
- 2 keerblokken.
Gemaakt van rvs maakt het mogelijk om de spiboom voor de mast op te bergen. Gepopnageld op de mast.
- Aluminium extrusie met rvs oog.
- 2 delrin ronde staaf glijlagers.
Onze masten worden standaard geleverd met treklijnen en worden inwendig bekleed om geluid van klapperende vallen te voorkomen.